Propaganda Rusiei forțează Prutul

Email Imprimare PDF

21_propaganda_rusiei_forteza_prutul
Bucureşti a amânat votul de acordare a licenţei de emitere prin satelit, pe care acest post de televiziune a solicitat-o la 10 august prin intermediul unei companii deţinute de patronii săi la Iaşi. CNA a declarat că nu este limpede ce intenţii are RTR Moldova în România, scrie www.deschide.md, preluat de Romanian Global News.

La audierile RTR din 10 august au fost prezenți Veaceslav Hristea, administratorul companiei din Iași Telecontent Productions, precum și Evgheni Sergheev, șeful fondator TV Comunicații Grup și TV Content SRL din Moldova, transmite Topiasi.com

Veaceslav Hristea a explicat membrilor CNA că televiziunea va fi una generalistă, cu filme de producție românească și buletine de știri, cu emisiuini matinale în cursul săptămânii și în week-end.

„Am studiat piața din Republica Moldova și am ajuns la concluzia că filmele și seriale sunt principalul punct de atracție pentru telespectatori – avem acorduri prealabile cu mai mulți distribuitori, dar nu divulgăm numele. Intenționăm să fim un post apolitic. Punem accent pe divertisment. Vom prezenta subiecte românești, despre diaspora moldovenească din România. Televiziunea va fi adresată publicului din România, cu emisiuni variate, rusești și românești, dar și filme cu caracter istoric și detective", au spus reprezentanții RTR.

După audierea reprezentanților proiectului RTR, membra CNA Dorina Rusu a spus că nu votează acest proiect.

„Simt nevoia să mă informez. Mi se pare mult să văd atâtea filme rusești. Ce scopuri au?", s-a întrebat Dorina Rusu.

O altă membră CNA, a solicitat ca inițiatorii proiectului să prezinte oficial titlurile care vor fi difuzate, chiar dacă se invocă secretul comercial.

„Dar nu înțeleg foarte exact de ce vor această televiziune în România, vis-a-vis de starea socială actuală din România vis-a-vis de ce se întâmplă în jur? Am niște nesiguranțe în ce privește postul și această localizare în România. „Care le sunt intențiile? De ce vin pe piața românească? E o nebuloasă, nu pot să fiu de acord. Poate ne vor convinge pe viitor!". ", a declarat un alt membru CNA.

Amânarea votului pe cererea de licență a întrunit acordul a șapte membri CNA, iar unul a votat „împotrivă".

Compania din Iași, care susține proiectul RTR, este deținută de TV Content SRL din Chișinău, deținută, la rândul său, de Evgheni Sergheev (50%) și Victor Stetco (50%). TV Content SRL operează RTR Moldova, care transmite programele televiziunii de stat rusești ROSSIA1.

În 2014, Consiliul Coordonator al Audiovizualului de la Chişinău a sancţionat postul de televiziune RTR Moldova, pentru că „în emisiunile informativ-analitice, preluate din Federația Rusă, posturile de televiziune respective utilizează instrumente de propagandă agresive, promovează și intensifică zvonuri neconfirmate, manipulează prin text și imagini, utilizează etichetări pentru a discredita și a prezenta într-o conotație negativă guvernul de la Kiev, dezinformează și manipulează opinia publică referitor la evenimentele din Ucraina prin tertipuri de montaj și comentarii ce abundă în invective. De asemenea, posturile monitorizate au difuzat știri și reportaje în care nu există pluralism de opinii, acestea prezentând unilateral și preponderent punctul de vedere al Moscovei și al adepților federalizării Ucrainei. Limbajul utilizat în comentarii este unul agresiv și intolerant, care conține insulte directe față de Guvernul Ucrainei și față de populația care îl susține. Totodată, raportul evidențiază câteva cazuri de instigare la violență și ură interetnică, discriminare pe motiv de apartenență la forțele pro-ucrainene și proeuropene".

RTR Moldova n-a fost la prima abatere de la la legislația audiovizuală. Anul trecut, RTR Moldova a fost avertizat de CCA să respecte principiul informării din cel puţin două surse în cazul situaţiilor de conflict, în care sunt implicaţi candidaţii electorali. În campania electorală, CCA a monitorizat acest post de televiziune pentru a semnala nerespectarea legislaţiei electorale.

 

Suntem parteneri cu:

Despre noi



Romanian Global News constituie un canal de ştiri preluate, prioritar, din comunităţile româneşti de peste hotare, ştiri care vor fi transmise constant către mass-media din România, Guvern, Parlament, Preşedinţie etc. Acelaşi flux de ştiri îmbogăţit şi cu ştiri din România va fi transmis către  mass-media de expresie românească din  comunităţile româneşti de pretutindeni şi către presa străină . Scopul esenţial al unei asemenea întreprinderi este acela de a aduce realitatea românească de peste hotare în centrul atenţiei publicului larg din România. Astfel, pe lângă ştirile de senzaţie sau cu o anumită încărcătură politică, preluate de cele mai multe ori de mass-media din România, o agenţie de ştiri de acest tip va asigura prezenţa constantă în presa românească a tuturor evenimentelor din cadrul comunităţilor româneşti şi din ţările unde aceste comunitati traiesc. Agenţia se adreseaza mass-media din cadrul comunităţilor româneşti din statele vecine şi din Occident, mass-media străine, mass-media din România, cărora le pune la dispoziţie informaţia pe bază de parteneriat, ambasadelor României, ambasadelor străine din România precum şi altor instituţii interesate. Orice român din afara frontierelor care are ceva de transmis despre activităţile sale sau al comunităţii din care face parte poate fi corespondent al RGNPRESS.

Parteneri din Basarabia

Newsletter



Facebook

RSS Syndicator

Banner


Acest website folosește cookies pentru a îmbunătăți experiența utilizatorilor. Pentru a afla mai multe despre cum puteti controla sau sterge cookie-urile cititi politica de utilizare Cookie-uri.

Continuarea navigării implică acceptarea lor.